Sukukirja

Uusi  NUPPOLAN SUKUA II
-sukukirja ILMESTYNYT

Tilaa nyt tai osta

Antikvariaatti Punaparrasta Taavetista (Marttilantie 25)
- myös verkosta punaparta.fi

Uusi sukukirjamme on ilmestynyt. Painos on 200 kpl.
Sukukirjassa on 417 sivua, valokuvia n. 170 kpl.
Kirja sisältää kahden sukuhaaran sukutaulut 1700-luvun alusta, eli:

• Nuppolan kylän Pärin talosta lähtöisin olevan sukuhaaran eli Matti Tapaninpoika Nuppolan jälkeläisten sukutaulut, 573 perhettä, n. 2500 nimeä. Tämä sukuhaara sisältää mm. Nuppolan kylästä lähtöisin olevat Haikoset.

• Nuppolan kylän Aholan talosta lähtöisin olevan sukuhaaran eli Paavo Yrjönpoika Nuppolan jälkeläisten sukutaulut, 698 perhettä, n. 2800 nimeä. Tämä sukuhaara sisältää mm. Luumäen Sairaset.

Sukutaulujen lisäksi kirjasta löytyy tietoja Nuppolan kylän asukkaista 1600-luvulla, Nuppolan suvun esi-isistä 1600-1700-luvuilla, Nuppolan kylän taloista, luumäkeläisistä sukunimikäytännöistä tuohon aikaan. Mukana on myös sukupuut eri sukuhaaroista.

Sukukirjaa varten tehdyssä tutkimuksessa on otettu mukaan pojat ja tyttäret  yhdenvertaisina ja selvitetty heidän jälkeläisiään jopa 12. polveen. Tytärten kautta on löytynyt uusia ja yllättäviä sukulaisuussuhteita muihin luumäkeläisiin sukuihin. Esimerkiksi tutkimuksen toisen lähtöhenkilön, 1700-luvun alkupuolella eläneen Paavo Yrjönpoika Nuppolan Liisa-tyttärellä on paljon jälkeläisiä, ja he kantavat vanhoja luumäkeläisiä sukunimiä: mm. Juntto, Sokura, Husu, Pötry, Myyrä, Toikka, Hovi, Rantanen, Karvanen, Sairanen, Hämäläinen, Montonen, Kovasiipi jne.

Samoin Pärin talosta lähtöisin oleva sukuhaara on tutkittu perinpohjaisesti,
mm. Elias Matinpoika Nuppolan (s. 1724)  molempien veljien, Matin ja Mikon sukujohdot. Täältä löytyy mielenkiintoista tietoa: esim. Mikko Matinpoika Nuppolan  (s. 1742)  jälkeläiset muodostavat Nuppolan sukuun ison Haikosen-sukuhaaran.

Kaiken kaikkiaan on ollut hienoa todeta, että tutkimuksen mukaan kaikki Luumäen Nuppolan kylän asukkaat ovat olleet tavalla tai toisella sukua keskenään. Tutkimuksen pohjalta voi jatkaa Nuppolan kylän historian taltiointia.

Kirjan tilaus

Kirjan hinta on 40.00 € + postimaksu 6.00 €.

Kirjaa voi tilata:

• Markku Nuppolalta puhelimitse 050 571 1238 tai sähköpostilla: markkunuppola@gmail.com  Kirjan voi noutaa myös noutaa Markulta sopimuksen mukaan.

• Mirja Niemeltä, puh. 050-329 5970 tai mirja.niemi@welho.com.

• Liisa Kolarilta, puh. 040-254 7373 tai kolariliisa@gmail.com

Postitettavaan tilaukseen tarvitaan osoitteen lisäksi puhelinnumero.

Ennakkomaksu Nuppolan sukuseuran pankkitilille, viite: 12344.
Tai maksu sopimuksen mukaan.

Nuppolan sukuseura ry
Luumäen Osuuspankki FI10 5453 0620 0386 13

SUKUKIRJA

259 sivua, kovakantinen, runsas musta-valkokuvitus.

Hinta: sukuseuran jäsenille 30 euroa + postimaksu 6 euroa

ei-jäsenille 50 euroa + postimaksu 6 euroa