Sukuseura

Sukukokouksessa 2022 seuralle valittiin uusi hallitus:

Puheenjohtaja    Jani Nuppola Helsingistä

Varapuhj.             Arto Nuppola Helsingistä

Sihteeri ja jäsenasiainhoitaja

Mirja Niemi Luumäeltä

Veijo Nuppola Vihdistä

Antti Nuppola Lappeenrannasta

Seuran talousasioita hoitaa hallituksen ulkopuolella Liisa Kolari Luumäeltä.

Sukuseuramme puheenjohtaja vaihtui

Nuppolan sukuseuran puheenjohtaja vaihtui syyskuun alussa, kun seuran pitkäaikainen puheenjohtaja Markku Nuppola ilmoitti yllättäen jättävänsä tehtävän terveydellisistä syistä. Hallituksen syyskokouksessa 5.10. 2019 Kuusankoskella kiitimme Markkua hänen ansiokkaasta toiminnastaan sukuseuran hyväksi. Markku jatkaa aktiivisena seuran jäsenenä ja "tukihenkilönä". Nyt hän voi omistaa aikansa muille harrastuksilleen kuten filatelialle ja kirjoittamiselle. Sukuseuran puheenjohtajaksi nousi varapuheenjohtajana toiminut Mirja Niemi, sihteerin tehtävät otti hoitaakseen Liisa Kolari, jolla on vastuullaan myös talous- ja jäsenasiat. Hallituksen varapuheenjohtajaksi valittiin Veijo Nuppola.

Puheenjohtajan ilmoitus

Hyvät Nuppolan sukuseura ry:n jäsenet. Eroan sukuseuran puheenjohtajan tehtävästä ja yhdistyssäännön mukaan myös hallituksen jäsenyydestä, 1.9.2019. Syynä terveydelliset syyt. Puheenjohtajana jatkaa Mirja Niemi. Kiitos kaikille jäsenille niistä vuosista joiksi minut valitsitte puheenjohtajaksi.

Minulla on meneillään yksi projekti, joka tavallaan liittyy sukuun, aikaa siihen kyllä menee. Aiheeseen palataan.

Mirja Niemi ja Liisa Kolari
Sukuseuran perustamiskokouksessa sihteeriksi valittu Liisa Kolari o.s. Nuppola ja kokouksen puheenjohtaja Markku Nuppola. 2010
Vastaperustetun sukuseuran ensimmäiseksi puheenjohtajaksi valittiin Matti Juhani Nuppola (vas.). Vierellä Markku Nuppola. 2010

Nuppolan sukuseuran alkusanat lausuttiin Luumäen Jurvalassa Toukolan monitoimitalossa 24.7.2010.

Useilla suvun jäsenillä oli pitkään ollut mielessä  kutsua Nuppolan sukua yhteiseen kokoontumiseen seurustelemaan ja tutustumaan toisiinsa. Kokoonkutsujana oli Markku Nuppola Kuusankoskelta, ja kokouksen järjestelyissä olivat mukana myös Matti Juhani Nuppola Kouvolasta ja Pekka Olavi Nuppola Luumäeltä.

Tilaisuudessa nousi esille sukuseuran perustaminen. Niinpä pidettiin kokous, jonka puheenjohtajaksi valittiin Markku Nuppola ja sihteeriksi Liisa Kolari. Päätettiin yksimielisesti perustaa sukuseura. Kokous valtuutti valittavan johtokunnan laatimaan seuran säännöt ja hoitamaan perustamisasiat. Varsinainen sukukokous sovittiin pidettäväksi joka kolmas vuosi.

Seuran ensimmäinen hallitus kaudelle 2010-2012:

Matti Juhani Nuppola, puheenjohtaja

Jaakko Kalervo Nuppola, varapuheenjohtaja

Liisa Kolari, sihteeri

Eeva Suokko

Tuula Anneli Nuppola

Antti Niemi, jäsenasiainhoitaja

Jari Nuppola

Valittiin myös varajäsenet: Risto Sakari Nuppola, Päivi Pulliainen, Hannu Hunnakko, Rauno Nuppola, Harri Johannes Nuppola.

Nuppolan sukuseura rekisteröitiin 4.4.2011.

Toiminta lähti varovasti liikkeelle. Vuoden 2012 alussa sukuseurassa oli 61 jäsentä.

Vuoden 2015 lopussa seuran jäsenmäärä oli jo 137.

Sukukokouksia on varsinaisen perustamiskokouksen jälkeen pidetty kolme kertaa:

2012, 2015 ja 2018. Vuosittain on myös järjestetty kesätapaamisia pienemmällä joukolla.

Sukuseura sai oman logon 1914: sinivihreällä pohjalla kirjain N ja vuosiluku 1633,

jona vuonna vanhin tunnettu Nuppolan suvun maatila sai Nuppola-nimisen isännän.